Tesus förebygger hot och våld inom Stockholm stad
Nu skapar Tesus en digital utbildning om service och bemötande tillsammans med Idrottsförvaltningen i Stockholms stad!
Vi uppskattar det fortsatta samarbetet och gläds åt att vår tidigare webbutbildning om hot och våld blev så uppskattad att en fortsättning efterfrågas.
Idrottsförvaltningens ca 1000 medarbetare möter väldigt många kunder – 3 milj besökare årligen enbart i simhallarna – och får kundbetyget 4,5 (av 5) i undersökningar om personalens servicevilja.
Inspirerande med en organisation som trots så fina siffror vill bli ännu bättre!
Bemötande och god service är viktiga verktyg för att förebygga konflikter, hot och våld.
Vi vet också att brister i bemötandet utgör nästan 70% av orsakerna till att företag förlorar kunder.
Utbildningen byggs enligt samma framgångsrecept som webbutbildningen om hot och våld:
- Intervjuer, exempel och berättelser med kloka medarbetare.
- Filmscener som illustrerar typiska situationer och hur de kan hanteras.
- Analyser och fördjupning med sakkunniga inom psykologi och kommunikation.
- Quizar och interaktiva spelscenarion där kunskaper tillämpas.
Utbildningen kommer visa vad det innebär i praktiken att vara välkomnande, trovärdig och att visa framåtanda, Idrottsförvaltningens grundvärderingar.